Fijne Feestdagen en een Gelukkig Nieuwjaar

Het einde van het jaar 2023 nader en dus een korte terug- en vooruitblik.

Het seizoen 2022-2023 eindigde voor de Vrouwen Veterinnen in een 2e kampioenschap bij de voorjaarscompetitie op de vrijdagavond, 7×7 van de KNVB. Ook in de najaarscompetitie is men wederom op een 1e plaats geëindigd.

Voor de eerste keer werd een thuistoernooi georganiseerd voor het G-voetbal wat een mooi succes werd evenals de Afsluitende Nacht van DONK, met wederom erg mooi weer.

DONK 1 behaalde wederom de nacompetitie, maar kwam dit keer niet door de halve finale heen, door wederom van HVV te verliezen. Jammer, maar toch weer een prima prestatie van het 1e elftal.

De overige teams hebben hun fases(jeugd) en competitie allemaal goed doorstaan. De een met meer succes dan de ander.

Daarna volgde een zomerstop, waarin het kunstgras van het 1e veld, werd vervangen door een nieuwe kunstgrasmat: dit keer niet met rubber instrooi, maar met kurk.

De competitie seizoen 2023-2024 is bijna halverwege met tot nu toe weer behoorlijke goede resultaten, maar uiteraard bij sommige teams ook wat mindere.

Diverse jeugdteams hebben al een kampioenschap beleefd en ook de selecties draaien goed.

Bij de start van het seizoen zijn we weer begonnen met een pupil van de week, die de voorbereiding van DONK 1 bij een thuiswedstrijd van begin tot eind mee mag maken. O.a. op deze manier hopen we iedereen nog meer te betrekken bij onze vereniging en zien we gelukkig ook een mooie groei van leden bij de jeugdteams.

Inmiddels zijn we aangeland net voor de Afsluiting van het jaar 2023. Dat brengt ons nu eerst bij de Kerstdagen. Voor een aantal van onze leden zullen de komende kerstdagen helaas moeilijker zijn, dan anders, omdat er minder leuke dingen zijn gebeurd in het gezin, familie, werk en/of kennissenkring. Voor hen zullen de Feestdagen daarom misschien wat minder leuk zijn. Deze mensen wensen we allen veel sterkte toe en we hopen dat men, ondanks de tegenslag, toch iets positiefs kan halen uit deze dagen.

Na de kerstdagen organiseert de Jeugd Technische Commissie op zaterdag 30 december nog een oliebollentoernooi voor alle jeugdleden (niet vergeten aan te melden), waarbij we 2023 met elkaar op een sportieve manier gaan afsluiten. Uiteraard is er na afloop gelegenheid om op te warmen in de kantine met een kopje snert, glühwein en oliebollen en is iedereen uitgenodigd om hierbij aanwezig te zijn.

Als we vooruit kijken, dan hopen wij dat we weer een mooi voetbaljaar tegemoet gaan, waarin iedereen in goede gezondheid kan genieten als (actief)lid, (assistent) scheidsrechter, toeschouwer, commissielid, barmedewerker en daarbij doe ik vast nog heel veel kleinere functies tekort. Om daarop door te gaan: We kunnen niet zonder vrijwilligers om alles draaiende te houden, dus houdt onze vereniging levend en draag uw steentje bij. Wekelijks zien we al enorm veel mensen, die een vrijwilligersfunctie uitoefenen en daar mogen we trots op zijn.

Het nieuwe jaar zullen we beginnen op zaterdag 6 januari 2024 met een wedstrijd tussen de oude teams van de heren en vrouwen tegen huidige teams van sv DONK. Wedstrijd vrouwen is om 12.00 uur en die van de heren om 13.30 uur; Aansluitend zal de Nieuwjaarsreceptie worden gehouden waarbij 13 jubilarissen voor 25, 40, 50, 60 en 70-jarig lidmaatschap van sv DONK in het zonnetje gezet zullen worden.

Namens het Bestuur wens ik u allen zeer fijne feestdagen, een goede viering van Oud & Nieuw en alvast een voorspoedig en hopelijk gezond 2024 toe.

Ruud Lubken, Voorzitter sv DONK