sv DONK zoekt een Hoofd Opleiding

Gezocht: Een Hoofd Opleiding (HO) vanaf seizoen 2023-2024

SV DONK uit Gouda is een gezonde middelgrote voetbalvereniging (700+ leden) waar de balans tussen plezier en presteren goed bewaakt wordt. Wij spelen momenteel met ons eerste elftal op 2e klasse niveau op zaterdag en onze jeugdafdeling is de laatste jaren in ontwikkeling. Dit wordt mede veroorzaakt door groeiende instroom van  nieuwe leden uit de aangrenzende nieuwbouwwijk Westergouwe.

Onze voetbalvisie is gebaseerd op het volgende uitgangspunt; met zo veel mogelijk zelf opgeleide spelers zo hoog mogelijk spelen in combinatie met ontwikkelmogelijkheden voor ieder individueel lid van elk niveau.

Voor de verdere ontwikkeling van ons jeugdvoetbal zijn we met ingang van seizoen 2023-2024 op zoek naar een Hoofd Jeugdopleiding (HO). De HO maakt bij ons deel uit van de Technische Commissie (TC). Deze TC bestaat uit 5 personen en houdt zich bezig met de leeftijdsspecifieke ontwikkeling van zowel onder-, midden- als bovenbouw alsmede is er binnen de TC ook een afvaardiging van de seniorenselectie. De TC is verantwoordelijk voor de technische ontwikkeling van de club voor de (middel)lange termijn. We proberen een zo goed mogelijk werkklimaat te creëren voor onze (jeugd)trainers en ondersteunen hen vanuit de TC met kennis, randvoorwaarden en feedback. Binnen de TC van sv DONK is begeleiding aanwezig met ervaring in het (top)amateurvoetbal op UEFA-A niveau alsmede gediplomeerd HO-A niveau.

De HO die wij zoeken gaat ons helpen met het aanbrengen van verdere structurering van onze opleiding en het van daaruit door ontwikkelen van onze jeugdtrainers. We werken bij DONK met een eigen (van de KNVB) afgeleide voetbalvisie en we willen deze graag samen met de HO verder implementeren. Herken je jezelf in onderstaande profielschets en wil je graag als HO actief zijn in een middelgrote vereniging met prima faciliteiten? Dan zien we je CV en motivatie graag tegemoet!

Kernverantwoordelijkheden

• (Door)ontwikkelen jeugdvoetbalbeleid
  • Uitvoeren jeugdvoetbalbeleid
  • Ontwikkelen jeugdkader

Bevoegdheden

• Denkt daadwerkelijk mee en levert een bijdrage aan de ontwikkeling van de  Jeugdopleiding.
  • Leiden van vergaderingen en interne cursussen aan technische staf en overig kader.
  • Structuur geven aan gericht trainingsaanbod afhankelijk van leeftijdsspecifieke kenmerken en individuele ontwikkelingsbehoeften
  • Het werven, selecteren en beoordelen van trainers

Taken

• (Door)ontwikkelen van voetbaltechnisch beleid, in samenspraak met de technische commissie, onder verantwoordelijkheid van het bestuur
  • Uitvoeren en bewaken van de voetbalvisie en opleidingsvisie van sv DONK
  • Voetbalgerichte activiteiten ontwikkelen en bewaken
  • met het oog op de ontwikkeling van jeugdtrainers (o.a. JVTC)
  • Aanbieden van oefenstof voor de jeugdtrainers in lijn van het voetbaltechnische beleid
  • Periodiek overleg voeren met de jeugdtrainers
  • Organiseren en leiden van jeugdtrainersbijeenkomsten
  • Bewaken van de sfeer in het jeugdleiders/trainerskorps door een positieve houding
  • Voeren van persoonlijke ontwikkelgesprekken gesprekken met trainers
  • Organiseren, communiceren en aansturen van het volledige proces rond teamindelingen

Gewenste opleiding

• Minimaal KNVB Hoofd Opleiding C, bij voorkeur Hoofd Opleiding B
  • Kandidaten met zelfstandig UEFA C, bij voorkeur UEFA B hebben de voorkeur

Voorwaarden

• sv DONK gaat in principe altijd een contract aan voor één jaar met de intentie om een meerjarige samenwerking aan te gaan;
  • In eerste instantie wordt de functie aangegaan voor gem. 16 uur per week (2 avonden van 4 uur en de zaterdag), detailinvulling in overleg
  • Voor de functie is een passende vergoeding beschikbaar, hoogte (mede) afhankelijk van ervaring en diploma’s;
  • sv DONK zorgt voor een kledingpakket waarin de werkzaamheden op trainingsavonden en bij wedstrijden prettig kunnen worden uitgevoerd

Geïnteresseerde kandidaten worden verzocht per email te reageren met een CV en korte motivatie. Na een selectie op CV worden kandidaten uitgenodigd voor een gesprek

Solliciteren of meer info kan worden verkregen via Patrick Akerboom
    patrickakerboom@gmail.com  Mobiel: 06-46136874