DONK 2   ONTSNAPT   AAN   BLAMAGE

DONK 2-SPV ’81 2   5-4

Hekkensluiter SPV 81 kwam naar DONK met ontluisterende doelcijfers: nul punten, twee goals voor en maar liefst 39 tegen. Op een druilerige dinsdagavond tegen ons trotse DONK 2 slaagden de Polsbroekers erin hun productie te verdubbelen en DONK bijna tegen een zeperd van jewelste aan laten lopen.

De bezoekers hadden duidelijk zin in gewoon een lekker potje voetballen. De ploeg stond hoog op het veld met een (uitstekende) meevoetballende keeper voortdurend op dertig meter van zijn doel , zoals Jan Jongbloed in zijn beste jaren. De ploeg was echter niet bij machte om het DONK in de eerste helft moeilijk te maken. De thuisploeg voetbalde vaak ongehinderd vlot tussen de linies door en creëerde, met “Appie” Kaïssy een helft in de gelederen de een na de andere droomkans. Na 45 minuten had de teller gemakkelijk op acht of negen nul kunnen (en moeten) staan, maar het bleef nu bij een, gezien de krachtsverhoudingen, schamele 3-0. De goals waren van “Appie” Kaïssy ( na een fraaie steekpass van Nadir Mohandis), Ossie ( na een mooie pirouette van Jesse Bottinga) en Jesse Bottinga (na een mooie steekpass van “Appie” Kaïssy).

Vlak voor rust stelde SPV ’81 daar zijn enige kans tegenover. De bal belandde echter naast.

In de tweede helft was DONK geen schim meer van de vlot combinerende ploeg in het eerste bedrijf. Na 48 minuten viel plotseling de 3-1 en tien minuten later zowaar ook nog de 3-2.

Mark van Oosten gaf DONK weer even lucht met een hard laag afstandsschot (4-2), maar met een fraaie kogel in de kruising kroop SPV ’81 zowaar alweer dichterbij (4-3).

In de 83ste minuut maakte de voor Boris Arts ingevallen Imad El Youfi met een schitterend schot de 5-3, maar nog geen minuut later profiteerde SPV’81 van gatenkaas in de defensie van DONK, 5-4.

Het werd zelfs nog billenknijpen voor de thuisclub toen SPV’81, met veel lengte in de ploeg, vlak voor tijd een corner mocht nemen. Dat liep goed af voor DONK.

Op de vraag “Hoe kon dit nou gebeuren?” was trainer Remco Overkamp even stil. Daarna zei hij: “ Ik vond ons in de eerste helft uitstekend spelen, alleen die bal wilde er maar niet in. In de tweede helft zie je dat er nog te veel spelers zijn die te weinig wedstrijdkilometers in de benen hebben om dat niveau vol te kunnen houden.”

Enfin, snel vergeten of beter: lering trekken uit dit potje.

Aanstaande zaterdag speelt DONK, dat nog steeds meedoet aan de top, tegen laagvlieger Bergambacht 2.Bergambacht 2.