DONK 2 KRIJGT TE WEINIG

Groeneweg 2-DONK 2   1-0

In de poule voor promotie naar de eerste klasse presteert DONK 2 te wisselvallig om nog een rol van betekenis te kunnen spelen. Talent is er genoeg, maar uitschieters worden te vaak afgewisseld door soms onverklaarbare offdays. Zo’n offday had DONK in de thuiswedstrijd tegen koploper Groeneweg. De slap opererende Gouwenaars werden volledig overklast en dropen met een 1-5 nederlaag met de staart tussen de benen af.

Hoe anders was het een kleine maand later toen beide ploegen elkaar weer troffen, nu in Zevenhuizen. DONK was uit op revanche en speelde onvergelijkbaar veel beter dan in het eerste duel. De ploeg was zelfs flinke delen van de wedstrijd de bovenliggende partij. Toch ging Groeneweg er uiteindelijk zwaar geflatteerd met de volle buit vandoor.

DONK startte tegen de forse wind in en kwam al vrij snel op een 1-0 achterstand door een onachtzaamheid in de centrale verdediging. Het bleek geen reden om de koppies te laten hangen. DONK speelde goed en creëerde diverse kansen. Een strafschop bood de grootste kans om de partijen weer op gelijke hoogte te brengen, maar de doorgaans zo trefzekere Jesse Bottinga schoot naast. Even later scoorde hij wel, maar de goal vond, tot verbijstering van DONK, geen genade in de ogen van de verder overigens voortreffelijk leidende scheidsrechter.

Met de wind in de rug bleef DONK de betere ploeg. Tot grote kansen kwam het echter niet. Het dichtst bij een doelpunt waren Jason Sriwaren, die een voorzet verlengde maar de bal net over zag vliegen, en Wessel Akerboom die een bal vol op de slof nam. Ook nu vloog de bal centimeters over het vijandelijke doel.

In de omschakeling kreeg ook Groeneweg nog twee mogelijkheden. De stand veranderde echter niet; het bleef bij een gelukkige 1-0 zege voor Groeneweg.

Na afloop was vriend en vijand het erover eens dat DONK te weinig had gekregen. Het vertoonde spel was echter hoopgevend voor de rest van de competitie. Aanstaande zaterdag ontvangt DONK CVC Reeuwijk 2.