DONK 2 BLIJFT VERRASSEN, DONK 2- WILHELMUS 2 4-2

DONK 2 blijft het in de reserve hoofdklasse prima doen. De ploeg bewijst keer op keer dat je met een goede organisatie en veel voor elkaar over hebben vaak al een belangrijk deel van de klus geklaard hebt. Als je daar ook nog een messcherpe counter aan toevoegt heb je het recept voor een overwinning klaar leggen.

Zo ging het ook in de thuiswedstrijd tegen Wilhelmus.

Binnen 15 minuten stond DONK, dat Damian van Veen en Mo Irezzi door blessures miste, al op een 2-0 voorsprong dankzij twee flitsende counters. Jason Sriwiran fungeerde als eindstation en haalde hard uit. Zijn schot kon nog worden gestopt, maar in de rebound zorgde Sjors van Hanswijk voor 1-0.

Even later werd Jesse Bottinga goed weggestuurd door Wessel Akerboom en is Jason Sriwiran het eindstation, 2-0.

Vlak daarna werd het zelfs 3-0 toen Jason Sriwiran op aangeven van Jesse Bottinga de DONK- aanhang deed juichen, maar de scheidsrechter had vanaf 50 meter afstand buitenspel geconstateerd…..

Wilhelmus had ondertussen niet stilgezeten. De ploeg was veelvuldig in balbezit, maar vond steeds weer een goed georganiseerd en geconcentreerd DONK tegenover zich.

Toch slaagde Wilhelmus erin nog voor de rust de aansluitingstreffer te maken.

In de tweede helft bleef Wilhelmus druk zetten. Het resultaat was de gelijkmaker na een uur spelen, 2-2.

Erop en erover, zou je vanuit het perspectief van Wilhelmus denken, maar niets was minder waar. DONK nam de controle over en merkte dat het beste er bij Wilhelmus af was.

DONK perste er een prachtige aanval uit via de ingevallen Wouter Lubken, Jason Sriwiran en Ossie. Laatstgenoemde zorgde vervolgens voor de 3-2.

Wilhelmus probeerde weer aan te dringen maar liep in het mes. Na een snelle counter werd een vlijmscherpe voorzet van Jesse Bottinga door een wanhopige verdediger in eigen doel gewerkt, 4-2.

Al met al weer een prima teamprestatie van DONK dat zowel met als zonder bal prima georganiseerd stond. Met negen punten uit vijf wedstrijden kan teruggekeken worden op een uitstekende competitiestart.

Aanstaande zondag reist de ploeg af naar Spartaan ’20 2 in Rotterdam.