We mogen weer, maar nog niet alles

Sinds 5 juni 2021 mogen we weer wat meer van de Overheid. Diverse versoepelingen zijn door gevoerd. 1 er van is dat de jeugdteams tot 18 jaar weer wedstrijden mogen spelen tegen andere verenigingen, zowel uit als thuis. He he, eindelijk weer eens een andere tegenstander dan je teamgenoot, waar je al het hele seizoen mee traint en speelt. Betekent dat het afgelopen zaterdag wel wat stiller was op DONK, maar leuk om te zien dat er weer eens echte wedstrijden werden gespeeld voor de RegioCup. Toeschouwers zijn helaas nog niet welkom op DONK-complex van de eigen teams. Indien uw kind uit speelt en u bent chauffeur bij dit team, zou u als begeleider aangemerkt kunnen worden en zou dan op terrein van tegenstander mogen om bij uw kind te kijken. Echter zijn er ook verenigingen die dit niet toe staan en maximaal aantal per team vast stellen. Probeer dus als team niet met 10 auto’s te gaan voor 8 kinderen, maar het nog enigszins af te stemmen met roulatie, zodat iedereen weer een keer bij zijn/haar kind kan kijken. Raadpleeg ook vooraf de website van de tegenstander hoe die dit geregeld hebben.

De RegioCup behelst vier speelrondes. Het wedstrijdprogramma kun je o.a. zien op de Homepage van deze website en op de teampagina’s jeugd met daar ook informatie over poule-indeling, standen, etc. vanaf de O11 leeftijd en via Voetbal.app Voor de KNVB-Regiocup gelden iets andere regels als het gaat om ‘arbitrage’ en iedere wedstrijd moet eindigen met een winnaar. Dus eindigt de wedstrijd in gelijkspel, dan volgen direct strafschoppen om eindstand te bepalen.

Kleedkamers en douches mogen weer gebruikt worden. Vooralsnog hebben we besloten om met de trainingsavonden de jeugd tot en met 14 jaar nog thuis te laten omkleden en douchen, aangezien we voor de senioren nog dubbele kleedkamers moeten gebruiken. Hopelijk wordt die regel ook snel aangepast. Indeling zoals in vorige Coronaperiode.

Met wedstrijddagen is de regel dat jeugdteams tot en met 12 jaar zich nog thuis omkleden, teams in de leeftijd van  O 13 t.m. O 17 krijgen 1 kleedkamer en seniorenteams(ook O 19) krijgen vooralsnog twee kleedkamers om zich om te kleden en te kunnen douchen; dit zou nog wel per zaterdag kunnen worden aangepast afhankelijk van het aantal wedstrijden.

Dan de lastige regel dat kantine en terras wel open mogen op sportcomplex, voor sporters en vrijwilligers, maar er mag nog GEEN publiek bij wedstrijden komen; He denk je dan, wat is dit nu. Wel regels zijn weer iets bijgesteld en luidt nu als volgt.

De kantine en het terras mag weer open met inachtneming van de regels van de Horeca

Het terras voor de kantine en de kantine zelf mogen weer open. Juiste dagen zullen hieronder bekend worden gemaakt, e.e.a. ook afhankelijk van vrijwilligers.  Op de avonden moet terras en kantine UITERLIJK 22.00 uur sluiten. Op de genoemde eindtijden moet het terras dicht en dus echt helemaal leeg zijn. Er mogen hier maximaal 50 personen plaatsnemen. Een ieder heeft verplicht een vaste zitplaats aan een tafel met maximaal 4 personen. In de hal van kantine, die ook weer open gaat, ligt een registratieformulier waarop een ieder verplicht zijn/haar gegevens in te vullen. De tafels staan op 1,5 meter van elkaar, laat het meubilair staan zoals opgesteld. Ook nog even een reminder; het meenemen van eigen geluidsdragers is niet toegestaan!

Kortom als uw zoon en/of dochter speelt, mag u naar DONK komen, plaats nemen op terras of in kantine(op de dagen dat kantine en/of terras open zijn, maar mag u nog niet naar het veld toe gaan om te kijken.

Zoals hierboven vermeld; de kantine gaat ook weer open. Hier mogen ook maximaal 50 personen plaatsnemen op de aangegeven plaatsen. Ook hiervoor geldt dat je je moet registreren op de daarvoor bedoelde lijst in de hal van de kantine.

We doen een zeer dringend beroep op ieders medewerking zodat we niet na 1 dag hoeven te stoppen met de verruiming van deze maatregelen. Gebruik je gezonde verstand en neem kennis van de huidige regelgeving bij de sv DONK. Samen gaan we er weer wat moois van maken!

Kantine en/of terras open

Maandagavond                       dicht

Dinsdagavond                         dicht

Woensdagavond                     dicht

Donderdagavond                    dicht

Vrijdagavond                           Open van 19.30 uur tot 22.00 uur

Zaterdag                                 Open van 08 tot 20.00 uur  (Als er voldoende barvrijwilligers zijn) op komende wedstrijddagen tot en met 3 juli a.s.

Zondag                                   dicht

Veel plezier allemaal weer komende tijd en bij volgende versoepelingen melden we dit weer via onze website.

Bestuur sv DONK