TWEEDE WINST VOOR DONK 2

DONK 2 IJFC 2   3-2

DONK 2 speelt zeker nog niet op het niveau dat we van dit team zouden mogen verwachten. Resultaten uit het (recente) verleden blijken echter nog steeds geen garantie voor de toekomst. Gelukkig werd in de thuiswedstrijd tegen IJC 2, hekkensluiter in de promotiepoule van de tweede klasse, weer eens een zege behaald. Gemakkelijk ging het echter alllerminst.

De eerste helft werd gekenmerkt door slordig spel en weinig grote kansen. DONK was de bovenliggende partij, maar kwam in het eerste half uur niet verder dan een “net niet” van Jesse Bottinga en een pegel van Ossie die ruim naast vloog. IJFC stelde hier weinig tot niets tegenover.

In de 31ste minuut leek DONK dan toch echt de leiding te gaan nemen. Een uitstekende voorzet van Yassine Labrike werd door Jesse Bottinga prima ingeschoten. De uitstekende keeper van IJFC wist de bal echter nog net over de lat te tikken.

In de 37ste minuut wierp het veldoverwicht van DONK eindelijk zijn vruchten af. Na goed voorbereidend werk van Rik Bogaard leverde Ossie een knappe steekpass af op Jesse Bottinga en dit keer was de keeper kansloos, 1-0.

De tweede helft was zes minuten oud toen IJFC uit het niets op gelijke hoogte kwam. Balverlies van DONK leidde tot een diagonale knal, die via beide palen achter de kansloze Sebastiaan Rosenboom in het doel plofte, 1-1.

Nadat een schot van Rik Bogaard, na een assist van Marco Douma, nog gekraakt was, profiteerde IJFC van een gigantische ruimte op de rechterflank. Een droge knal volgde en weer was Sebastiaan Rosenboom volstrekt kansloos, 1-2.

Dit ging DONK toch iets te ver. IJFC kreeg in een hoger tempo de duimschroeven aangedraaid en het duurde niet lang voordat de gelijkmaker op het scorebord stond. Jesse Bottinga kwam vlak voor het doel tussen een woud van benen in scoringspositie en tekende via de binnenkant van de paal niet zonder enig fortuin voor de 2-2.

Drie minuten later, in de 61ste minuut, legde DONK een prachtige aanval op de kunstgrasmat. Yassine Labriki speelde Jesse Bottinga aan. De spits behield het overzicht en bood Ossie een niet te missen kans, 3-2.

Omdat IJFC zich niet als een mak lammetje naar de slachtbank wilde laten leiden werd het in het laatste half uur nog behoorlijk spannend. Beide ploegen kregen corners die weliswaar voor gevaar zorgden, maar uiteindelijk niets opleverden. Sebastiaan Rosenboom moest nog twee goede reddingen verrichten.

In de blessuretijd was DONK nog dichtbij de 4-2. Na goed voorbereidend werk van Jesse Bottinga en Ossie vuurde Jason Sriwaren knalhard tussen de palen, maar de IJsselsteinse keeper gaf geen krimp. Het bleef bij een verdiende 3-2 zege voor DONK.

Aanstaande zaterdag gaat DONK op bezoek bij gedeelde koploper ESTO 2. Een mooie gelegenheid om het imago weer wat op te vijzelen.