Terugblik Nieuwjaarsreceptie 7 Januari 2023 van sv DONK

Voor het eerst was de Nieuwjaarsreceptie op een zaterdag. Nu sv DONK vanaf seizoen 2022-2023 op de zaterdag is gaan spelen met de selectie is ook besloten de Nieuwjaarsreceptie op de zaterdag te houden.

In de ochtend had de selectie een training afgewerkt, vervolgens een lunch genoten, samen met spelers van OUD DONK, welke weer keurig was geregeld door onze barmedewerkers, Ronald, Teuni en Manuela. Aansluitend werd de wedstrijd tussen Oud DONK en huidig DONK gespeeld onder leiding van Paul Schippers onder toeziend oog van diverse overige selectiespelers en al de nodige geïnteresseerden. De oudjes konden het dit jaar niet bol werken tegen een hele jonge fitte groep en zodoende eindigde de wedstrijd met een 11 – 1 overwinning voor de huidige lichting.

Het Vrouwenvoetbal, vroeger Damesvoetbal genoemd, bestond binnen sv DONK in 2021 al 50 jaar. In 2021 was al gepland om dan ook een Nieuwjaarswedstrijd te spelen tussen Vrouwen Oud en Huidig team, maar vanwege corona kon dat toen niet door gaan en dus is die traditie dit jaar opgestart voor de vrouwen. Hier werd de Oude garde vrouwen verslagen met acceptabele cijfers van 5 – 1, maar iedereen vond het een geslaagde uitvoering en voor herhaling vatbaar.

Na afloop van de wedstrijd stroomde de kantine al behoorlijk vol en werden de nodige handjes geschut en de Beste Wensen aan een ieder tegoed gedaan en bovenal goede gezondheid toegewenst.

Rond 15.30 uur begon voorzitter Ruud Lubken enigszins gespannen aan zijn Nieuwjaarsspeech, waarin aandacht werd gevraagd voor de mensen die ons helaas zijn ontvallen in het afgelopen jaar, de bekendmaking werd gedaan van nieuwe trainer Rene van Beek voor DONK 1, er werd bekend gemaakt dat er ruim 130 spelende meisjes en vrouwen binnen DONK zijn, ofwel 18 % van het huidige ledenaantal en dat komende zomer 1 kunstgrasveld zal worden voorzien van een nieuwe kunstgrasmat.

Aansluitend werd de benoeming van 3 Leden van Verdienste bekend gemaakt, te weten John Olsthoorn, Gwen van Erp en Ellen Nuijen (die helaas niet aanwezig kon zijn).

Vervolgens haalde Ruud Lubken alle jubilarissen naar voren met voor een ieder nog enkele mooie  woorden, waarna zij bloemen kregen en hun speldje opgespeld kregen door Karin de Heij. De fotograaf van het AD legde de hduliging vast Koos van Velzen, vanwege zijn 75-jarig lidmaatschap en de journalist heeft een heel mooi artikel hierover geschreven in het AD.

De jubilarissen zijn:

25 jaar lid       Tim Lafeber, Wim Blom, Lars Lexmond en Linda van Oort (inmiddels 26 jaar lid, want was vorig jaar verhinderd)

40 jaar lid       Remco Overkamp(inmiddels 41, want was vorig jaar verhinderd)

50 jaar lid       Erwin Nouwen

65 jaar lid       Ton Kalmeijer, Gerard Moons en Ton Bredie

70 jaar lid       Jan Hogenelst, Sjaak Slootjes en Koos van Duuren

75 jaar lid       Koos van Velzen

Foto’s zijn op deze middag genomen door Manuela van Veen Gwen van Erp en via deze link kunt u deze allemaal bekijken.

Foto’s van de wedstrijd

Foto’s uitreiking jubilarissen