Terugblik Nieuwjaarsreceptie 6 Januari 2024 van sv DONK

De 2e Nieuwjaarsreceptie op zaterdag, vanwege de overstap van selectievoetbal naar de zaterdag, het begint langzaam te wennen, gaf Voorzitter Ruud Lubken aan, en mede daarom hopen we ook qua supportersaantallen weer op het niveau te komen van het zondagvoetbal.

In de ochtend had de selectie een training afgewerkt, vervolgens een lunch genoten, samen met spelers van OUD DONK, welke weer keurig was geregeld door onze barmedewerkers, Joost, Teuni en Karin. Aansluitend werd de wedstrijd tussen Oud DONK en huidig DONK gespeeld onder leiding van Paul Schippers onder toeziend oog van diverse overige selectiespelers en al de nodige geïnteresseerden. De oudjes konden het ook dit jaar niet bol werken tegen een hele jonge fitte groep en zodoende eindigde de wedstrijd met een 7 – 2 overwinning voor de huidige lichting.

Ook de Vrouwen hadden voor de 2e keer hun Nieuwjaarswedstrijd tussen Oud en Nieuw en ook hier wonnen de jonkies.
Klik hier voor de foto’s gemaakt door Sandera Gardenier en Kim Hoefnagel

Na afloop van de wedstrijd stroomde de kantine al behoorlijk vol en werden de nodige handjes geschut en de Beste Wensen aan een ieder tegoed gedaan en bovenal goede gezondheid toegewenst.

Rond 15.30 uur begon voorzitter Ruud Lubken enigszins gespannen aan zijn Nieuwjaarsspeech, waarin aandacht werd gevraagd voor de mensen die ernstig ziek zijn, zoals erelid Corrie van Kralingen, ontvangstcommissielid Ed van Veen en vrouw van bestuurslid Peter Loef, welke allen een goed herstel wordt toegewenst voor zover mogelijk is. Ook refereerde Ruud aan een ernstig vuurwerkongeluk van een speler van JO12-3 die inmiddels is geopereerd en een moeilijke herstelperiode tegemoet gaat.

Ruud gaf aan dat de nieuwe innovatie van warmtewinning onder kunstgrasveld aan, welke dit jaar wel doorgaat bij het vervangen van veld 2 komende zomer, waardoor sv DONK in principe gasloos gaat worden na de zomer en tevens werd er gemeld dat het ledenaantal gestaag doorgroeit en we richting de 800 leden gaan. Dezer groei betekent ook een nog groetere uitdaging alles op de zaterdag goed in te delen op alle gebieden en daarbij hoopt Ruud dat de leden hier in alles mee zullen helpen, want zonder vrijwilligers kan ook het Bestuur niet alles regelen.

Aansluitend werd de benoeming van 3 Leden van Verdienste bekend gemaakt, te weten Karin de Heij, Hamid Hamtaite en Peter Loef. Een speciale benoeming was die van Hans Dessing, die werd benoemd tot Erelid van sv DONK.

Vervolgens haalde Ruud Lubken alle jubilarissen naar voren met voor een ieder nog enkele mooie  woorden, waarna van Karin de Heij en Kim de Jong hun speldje overhandigd kregen met een bosje bloemen.

De jubilarissen zijn:

25 jaar lid       Tim Lafeber(afwezig), Wim Blom, Lars Lexmond, Robin van Loon, Rik Bogaard, Lars Honkoop, Yick Lubbers en Eugene Bos waren helaas verhinderd.

40 jaar lid        Jeroen Keijzer, Menno de Jong, Ad Kraan

60 jaar lid        Gert Flux en Gerard van Kouwen

70 jaar lid        Huub Meewezen

Foto’s zijn op deze middag genomen door Gwen van Erp en via deze link kunt u deze allemaal bekijken.

Link foto’s

Bestuur sv DONK