Terugblik Nacht van DONK, wat een succes weer

Nacht van DONK 2022:

Zaterdag 9 juli was het zover. Na 2 jaar geen seizoens-afsluiter te kunnen organiseren door Corona, vond eindelijk de Nacht van Donk weer plaats.

Rond 12.30 uur werd de jeugd verwacht voor hun activiteit: voetballen tegen de ouders, penalty schieten en lekker spelen op de luchtkussens. Vooral de waterbaan was, mede door het lekkere weer, zeer geliefd bij de jeugd. Na afloop van het programma mochten de kinderen een lekker portie poffertjes halen en tussendoor werd er nog een ijsje uitgedeeld.

Rond 15.30 uur begon het seniorenprogramma: Onderling lekker partijen en tussendoor een hapje en drankje.

Tegen 20.00 uur waren de sportieve activiteiten achter de rug en nam de voorzitter het woord om zich te richten tot de jubilarissen. Doordat de nieuwjaarsreceptie van 2021 en 2022 niet heeft kunnen plaatsvinden, konden ook de jubilarissen niet eerder gehuldigd worden. Omdat we dit toch in het bijzijn van zoveel mogelijk leden wilden doen, was deze dag daar het goede moment voor.

De jubilarissen van 2021 waren: Markt Lugthart en Jan Schouten (niet aanwezig): 25 jaar lid, Eric Groenendijk en Nico van Vliet: 40 jaar lid, Paul Schippers, Joep Frieling, Martien Feijt, Rob de Korte en Patrick Akerboom: 50 jaar lid.

De jubilarissen van 2022 waren: Johan Lubken, Marco Douma, Koen Bogaard, Mohammed, Abdel Benjafaar en Linda van Oort (laatste 2 niet aanwezig): 25 jaar, Remco Overkamp (afwezig): 40 jaar en Frank Moons, Andre de Heij, Marcel de Goeij en onze eigen voorzitter Ruud Lubken: 50 jaar.

Hierna nam Patrick Akerboom het woord om de speler van het jaar bekend te maken. Dit was zonder twijfel Tijmen Harmsen. Ook hij werd in het zonnetje gezet. En uiteraard….nadat we hem 2 jaar geleden overgehaald hadden om toch nog door te gaan als verzorger, omdat hij geen echt afscheid had kunnen nemen door Corona, was het nu toch echt voor Fred Klomp het laatste jaar geweest. Mede door de overstap naar het zaterdagvoetbal, heeft Fred aangegeven, dat het weekend nu toch echt vrij gemaakt gaat worden voor de kleinkinderen.

Het officiële gedeelte was nog niet helemaal ten einde, want ook de speelsters van de dames wilden nog even de microfoon in de hand nemen. Dit om afscheid te nemen van hun “allerbeste” trainer ooit: Tim van Eem.

Daarna was het toch echt tijd om te gaan FEESTEN. En dat kan je wel over laten aan onze eigen “huis DJ” WeJe the party. Er werd tot diep in de nacht doorgefeest en menig Donkiaan heeft nog geprobeerd om zijn zangkunsten ten toon te geven.

Om 4.00 uur was het, volgens Carlo en Irene en Andre Hazes toch echt tijd om naar huis te gaan en konden we deze dag, toen het bijna alweer licht werd, afsluiten.

Namens het bestuur willen we de organisatie van de Nacht van Donk hartelijk danken voor  deze geweldige dag en wensen we iedereen een hele mooie zomervakantie. We hopen iedereen weer te zien op de eerste training in augustus.