SCHIET INCIDENT OPENBARE PARKEERPLAATS NIEUWE DONKSTRAAT

Beste Donkianen,

Helaas moeten wij U als bestuur informeren dat er een bijzonder vervelende gebeurtenis heeft plaatsgevonden gisterenavond 11 Mei omstreeks 19.30 op de openbare parkeerplaats gelegen   naast sv Donk. Het betreft een schiet incident aan de buitenrand van het parkeerterrein waarbij  er vanuit  een auto waarschijnlijk 3 schoten zijn gelost op een andere auto. De politie was snel ter plekke en heeft de zaak in onderzoek.

SV Donk en buurtbewoners hebben meermaals jarenlang melding gemaakt van geparkeerde auto’s aan de buitenrand van het openbare parkeerterrein waarbij vermoedelijk duistere praktijken plaats vonden.

Het is goed te benadrukken dat het incident geen enkele relatie heeft met sv Donk.

Tevens heeft de gemeente in de persoon van burgemeester Dhr. P.Verhoeve direct contact opgenomen met het bestuur van de sv Donk om de situatie te bespreken.

Het is duidelijk dat het bestuur van sv Donk medewerking verwacht van de Gemeente Gouda om dit soort bizarre incidenten in de toekomst te voorkomen.

Het bestuur van sv Donk zal U op de hoogte houden via social media , website of andere kanalen indien er een veiligheidsplan is met de daarbij behorende acties. Een van de pijlers van het bestuur van de sv Donk is om ten alle tijden een veilige en sportieve omgeving voor haar leden te faciliteren.

Het bestuur van sv Donk hoopt dat allen aanwezigen, in het bijzonder alle aanwezige kinderen weinig tot niets van het incident gemerkt hebben. Tevens hoopt het bestuur dat niemand fysieke of geestelijke klachten aan het incident heeft over gehouden.

Als U toch nog vragen heeft of dat er andere onduidelijkheden zijn, kunt U ons bereiken via : voorzitter@svDonk.nl

Wij hopen als bestuur van sv Donk U, voor dit moment, voldoende te hebben geïnformeerd,

Mvg,
Voorzitter sv Donk

Onderstaand cursief een verklaring bericht van de Gemeente Gouda gericht aan het bestuur van sv Donk waaruit blijkt dat er spoedig actie wordt ondernomen om de veiligheid rondom het parkeerterrein voor iedere gebruiker te verhogen.

Wat er is gebeurd bij de voetbalclub Donk is een zeer ingrijpend incident voor de club en hun spelers, het tast de gevoelens van veiligheid direct aan. Dit is iets wat we in Gouda niet kennen en ook niet willen.

Binnenkort organiseren de politie, de gemeente en de voetbalclub daarom een schouw om de veiligheid van dit gebied te vergroten. We gaan het gebied nauwkeurig in kaart brengen en ervoor zorgen dat we de mensen zo goed mogelijk kunnen beschermen.

Aanpassingen die wellicht uit de schouw voortkomen zijn eventueel extra aanbrengen van verlichting, passend hekwerk, mogelijk meer camera’s en eventueel snoeiwerk wat het zicht vergroot. Verder heeft de politie toegezegd om vaker te gaan surveilleren.

Over de aanleiding of verdachten van het incident kunnen we niets zeggen in het kader van het politieonderzoek. Leden of ouders van leden van voetbalclub Donk kunnen -indien gewenst- in gesprek met de burgemeester en de stadsmarinier van de gemeente Gouda. ​​

De politie is op zoek naar getuigen die iets hebben gezien of gehoord van dit schietincident, of naar mensen die op andere wijze over informatie beschikken. Heeft u informatie die de politie kan helpen in het onderzoek? Deel dit dan met de opsporingstiplijn 0800-6070 of via het tipformulier. Anoniem melden kan ook via 0800-7000.

Gemeente Gouda