DONK overtuigend langs DIOS

Na de midweekse bekerstunt tegen vv  Heinenoord, pakte DONK de draad in de competitie weer op tegen vv DIOS uit Nieuw-Vennep. Op een zonovergoten moederdag werden de gasten een uur lang onder druk gezet. Er stond toen 5-0 op het scorebord. Het laatste half uur kon administratief afgedaan worden, maar maakten de gasten nog wel de eretreffer.

In de uitwedstrijd die gespeeld werd in een februaristorm hadden we het lastig tegen DIOS, maar vandaag in het geheel niet. De gasten waren niet bij machte het snelle combinatiespel van DONK te ontregelen. Dat resulteerde in een aantal hele mooie aanvallen en 5 goals.

Voor rust scoorden Roy van der Graaf de 1-0 en 3-0. Daartussen was de 2-0 van Zakariah Mellah. Na rust maakten Bas Houdijk en Jeroen Borsboom er snel 5-0 van. Een grotere uitslag lag voor het oprapen, maar het intensieve programma van de laatste weken eiste zijn tol. DONK haalde de voet van het gaspedaal, spaarde krachten en schonk DIOS de eretreffer. Al met al weer een prima overwinning voor de ploeg van Pieter van Zoest en John Olsthoorn.

De uitslagen op de andere velden betekenden na afloop dat DONK al 5 wedstrijden voor het einde van de reguliere competitie de deelname aan de nacompetitie heeft zeker gesteld. Een knappe prestatie!!! Uiteraard blijven we zo lang het theoretisch mogelijk is het ongenaakbare HBC onder druk zetten.

Deze week is er sprake van een extra doordeweekse speelronde. A.s. donderdag gaat de reis naar Roelofarendsveen om daar tegen EMM’21 de vergissing uit de thuiswedstrijd recht te zetten. Aftrap aldaar zal zijn 20.30 uur. Vervolgens spelen we a.s. zondag om 14.00 uur weer thuis tegen Foreholte.

Tenslotte nog dit. De halve finale van de Voetbal Rijnmond Cup is inmiddels gepland voor dinsdag 24 mei. DONK speelt die avond op Varkenoord tegen hoofdklasser sportclub Feyenoord.