OFF-DAY   VOOR   DONK 2

DONK 2-Groeneweg 2   2-5

Het wil nog niet echt vlotten met DONK 2 in de promotiepoule van de reserve tweede klasse. De start was belabberd (nederlaag tegen CKC 2), maar het herstel was hoopgevend (goede overwinning op Be Fair 2). Tegen koploper ARC 4 ging het echter weer mis, al was de 2-1 overwinning voor de Alphenaren in een gelijkopgaande strijd wel wat geflatteerd.

Een oefenwedstrijd tegen Zwervers 2 moest het elan, de strijdlust en de scherpte weer terugbrengen. Dat lukte uitstekend. DONK 2 speelde een prima pot en won tegen de echt niet zwakke tegenstander met maar liefst 4-0.

Hoe groot was het contrast vier dagen later in het competitieduel tegen Groeneweg 2. DONK, nota bene thuis spelend, liet zich op alle fronten aftroeven door een goed spelend Groeneweg, dat met verbazing naar het gebrek aan duelkracht en teamspirit van de thuisclub moet hebben gekeken.

Na de openingsgoal van Groeneweg kwam DONK nog wel op gelijke hoogte doordat Jason Sriwaren een crosspass van Justin Vat goed controleerde en de keeper met een stift verschalkte, maar daarna was het armoe troef. Groeneweg kreeg door persoonlijke fouten de 1-3 in de schoot geworpen en waande zich in luilekkerland.

Op weg naar de kleedkamer stond het gezicht van DONK’s trainer Remco Overkamp dan ook erg somber. “Er moet een tandje bij”, zei hij.

Dat tandje kwam er niet of nauwelijks. DONK leek nog even terug te komen tot 2-3, maar de goal van Justin Vat werd terecht afgekeurd wegens hands.

En toen Groeneweg in de 51ste minuut op 18 meter van het doel ook nog eens een ten onrechte toegekende vrije trap mocht nemen die niet eens hard simpelweg langs de muur binnen werd geschoten was het helemaal gedaan met het toch al povere verweer van DONK, 1-4.

Een kwartier voor tijd werd het zelfs nog 1-5. Groeneweg werd bij een combinatie geen strobreed in de weg gelegd.

Dat Wessel Akerboom een minuut later een voorzet van Marco Douma nog wist te verzilveren, 2-5, was slechts van betekenis voor de statistieken.

Al met al dreigt de promotiepoule voor DONK als een nachtkaars uit te gaan. Het wordt hoog tijd dat de ploeg de mouwen weer weet op te stropen. Kwaliteit is er genoeg. Dat heeft het team vorig jaar en ook dit seizoen in de reguliere competitie bewezen.

Kom op mannen!

Aanstaande zaterdag speelt DONK 2 thuis tegen IJFC 2.