MONSTERSCORE VOOR DONK 2, DONK 2- Spartaan ’20 2 8-1

DONK 2 had geen kind aan hekkensluiter Spartaan ’20 2. Met goed verzorgd voetbal werden de Rotterdammers, die overigens bijna met een volledig ander team aantraden ten opzichte van het eerste duel tussen beide ploegen, van de mat gespeeld. Omdat de scheidsrechter maar liefst tien minuten voor het einde affloot (het gerucht gaat dat hij naar het toilet moest en er geen heil meer in zag om terug te komen) bleef Spartaan ’20 een smadelijke nederlaag met dubbele cijfers bespaard.

De website van DONK zou vastlopen als ik hier alle kansen en mogelijkheden zou moeten vermelden. Daarom hierna uitsluitend de vermelding van de doelpunten, de doelpuntenmakers en de meest gedenkwaardige momenten.

12e minuut: fraaie steekpass van Mark van Oosten op Zakaria Mellah. Die werd gevloerd. De penalty werd benut door Jason Sriwiran, 1-0.

17e minuut: fraaie actie van Zakaria Mellah gevolgd door een knappe voorzet. Rik Bogaard kopt knap en onhoudbaar in, 2-0.

21ste minuut: schitterende aanval van Donk. Mike Hooft bereikt met een subtiel wippertje Wessel Akerboom die in één beweging knap Jason Sriwiran bedient, 3-0.

24ste minuut: met een fraaie lange pass brengt Wouter Lubken Wessel Akerboom in scoringspositie. Het schot van Wessel vliegt echter over.

43ste minuut: schitterende aanval van DONK over veel schijven. Eindstation Rik Bogaard brengt de stand op 4-0.

45ste minuut: Mark van Oosten knalt ziedend hard tegen de onderkant van de lat.

47ste minuut: knappe corner van Mike Hooft vindt het hoofd van Wouter Lubken. Die kopt knap terug en biedt Rik Bogaard een niet te missen kans, 5-0 en een hattrick voor Rik Bogaard.

49ste minuut: Wessel Akerboom en Rik Bogaard worden gewisseld voor Sven de Wit en Sjors van Hanswijk.

56ste minuut: Spartaan ’20 scoort, 5-1. De goal werd omringd door een penetrant buitenspelgeurtje. De scheidsrechter had geen oog voor de fanatiek vlaggende Johan Lubken.

59ste minuut: fraaie lage voorzet van Sjors van Hanswijk. Jason Sriwiran glijdt op het moment suprème weg.

60ste minuut: fraaie combinatie tussen Sjors van Hanswijk, Maher Hariti en Sven de Wit. Sven kogelt kiezelhard raak, 6-1.

64ste minuut: Mark van Oosten haalt hard uit maar treft de binnenkant van de paal.

69ste minuut: Jason Sriwiran vindt Zakaria Mellah met een uitstekende voorzet. Zakaria schiet de bal fraai in de bovenhoek, 7-1.

71ste minuut: keeper stopt een knalhard schot van Jason Sriwiran; er volgt een nieuwe aanval van DONK waarbij Maher Hariti gevloerd wordt. Mike Hooft benut de penalty, 8-1.

75ste minuut: stormram Johan Lubken komt in het veld voor Lars Honkoop. Helaas voor hem fluit de scheidsrechter vijf minuten later al voor het einde van de wedstrijd. Het bleef bij 8-1.

Door deze zege kruipt DONK naar de derde plaats, een punt achter Foreholte dat echter een wedstrijd meer gespeeld heeft. Aanstaande donderdag gaat DONK op bezoek bij Foreholte.