Lintjesregen Gouda 2023

In juli 2023 is er voor onze voorzitter Ruud Lubken een koninklijke onderscheiding aangevraagd voor al zijn werkzaamheden, die hij in de afgelopen jaren voor DONK heeft gedaan en nu nog steeds doet.

In september kregen we te horen dat deze aanvraag gehonoreerd was en toen was het natuurlijk “mondje dicht houden”, omdat het voor de genomineerde een verrassing moet zijn.

Op 26 april was het dan eindelijk zo ver en is Ruud van zijn werk ontvoerd, onder het mom dat hij een afspraak had bij een bedrijf in Gouda, want hij werkt in Alphen a/d Rijn.

Voor de schouwburg werd hij ontvangen door burgemeester Pieter Verhoeven, die hem vertelde waarom hij eigenlijk in de Schouwburg was.

Na een kopje koffie gingen we de kleine zaal in van de Schouwburg en kwamen alle genomineerden voor deze eervolle onderscheiding de zaal binnen.

Tijdens zijn speech vertelde de burgemeester, dat Ruud al meer dan 40 jaar actief is voor DONK. Hij is rond zijn 18e jaar begonnen als scheidsrechter, daarna jeugdleider en –trainer, heeft in het jeugdbestuur gezeten als voorzitter, in het hoofdbestuur als secretaris, penningmeester en dan nu voorzitter, jubileumcommissie, verhuiscommissie, staat als het nodig is achter de bar, onderhoud gesprekken met gemeente en Sport●Gouda enz. enz.

Daarom behaagt het de koning hem te onderscheiden als lid in de orde van Oranje Nassau.

Leuke bijkomstigheid was, dat er nog een donkiaan gehuldigd werd nl: onze sportverslaggever (en vader van Patrick, opa van Wessel) Piet Akerboom. Naast het vrijwilligerswerk dat, Piet  als verslaggever bij Gouwestad doet, is hij ook actief bestuurder geweest bij de biljartvereniging en al een flink aantal jaren vrijwilliger bij Zorgpartners Midden-Holland.

Ruud en Piet, namens de gehele vereniging feliciteren we jullie met de welverdiende, prachtige onderscheiding.