Ruud Lubken Koninklijk Onderscheiden

Beste Donkianen,

Woensdag 29 april jl werd ik met een smoes meegenomen naar een afspraak, die niet doorging, maar in plaats daarvan kwam ik terecht in de Goudse Schouwburg, waar ik ontvangen werd door de Burgemeester en vrouwlief Carola..

De Burgemeester gaf ons aan dat ik verrast wordt met een benoeming tot:

Lid in de Orde van Oranje-Nassau

Voor al mijn verdiensten al ruim 43 jaar voor sv DONK, zodat ik al kon wennen aan het idee.
In het theatercafé, zal al familie te wachten evenals Karin de Heij(secretaris sv DONK), met veel andere familieleden van de andere gedecoreerden; lekker bakje koffie gekregen en toen met 13 andere gedecoreerden naar de Kleine Zaal in de Goudse Schouwburg, waar allemaal familie en pers aanwezig was.  Na de officiële opening werd iedereen 1 voor 1 naar voren gehaald en door de Burgemeester van Gouda toegesproken, waarna de Burgemeester Namens Zijne Majesteit mij mocht benoemen tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau waar ik enorm trots op ben, dat mij dit is overkomen.

Ik ben begonnen als 13 jarige met snoep verkopen bij wedstrijden van DONK 1; naast zelf voetballen in de jeugd- en selectie-elftallen en “recreatie” elftallen, zijn mijn activiteiten o.a. geweest; vanaf mijn 18e in willekeurige volgorde; 2 jaar grensrechter bij DONK 2, diverse jaren Leider jeugdteams en Trainer jeugdteams, leider geweest mijn Recreatie-elftal ,enkele jaren Toernooicommissie Jeugd gedaan, 25 jaar Voorzitter Jeugdcommissie, 25 jaar Kampvoorzitter jeugdkampen, 12 jaar secretaris van het Bestuur, in 30 jaar tijd 6 jubilea mee gemaakt(elke 5 jaar gevierd), waarvan 3 x secretaris van de Jubileumcommissie en 3 x voorzitter van de Jubileumcommissie en geregeld een kantinedienst draaien, scheidsrechter bij wedstrijden en daarnaast vele gesprekken met KNVB SportPuntGouda en Wethouder Sport van Gemeente Gouda over het sportcomplex en momenteel ben ik al 5,5 jaar voorzitter van Onze vereniging.

Kortom, daar gaan de nodige uurtjes in zitten met dank aan mijn vrouw die dit allemaal goed vindt en mijn zoons, die zelf nog voetballen en ook actief zijn binnen de vereniging en die het ook altijd(!) goed vonden dat ik zo veel naar de vereniging ben en ga.

Dank aan de mensen (Karin de Heij en Johan Lubken) die dit hebben aangevraagd bij de Koning.

Ruud Lubken