GOED HERSTEL DONK 2

CKC 2-DONK 2   3-2

DONK 2- Be Fair 2   2-1

DONK 2 heeft zich uitstekend hersteld van de zwakke ouverture in de promotiepoule tegen CKC2. In die wedstrijd was het gemis van een fors aantal spelers moeilijk op te vangen. Automatismen waren daardoor ver te zoeken. Een zure 3-2 nederlaag was het resultaat.

DONK keek voortdurend tegen een achterstand aan. Goals van Mo Irezzi en Imad El Yousfi konden niet verhinderen dat de volle buit in Reeuwijk bleef.

In de thuiswedstrijd tegen Be Fair 2 kwam een bijna compleet DONK aanmerkelijk beter voor de dag. Tegen een prima tegenstander werd er goed gevoetbald.

Dat resulteerde in een verdiende voorsprong.  Na ruim een half uur spelen kopte Marco Douma prima binnen na een corner van Fouad Musaui, 1-0. Kort daarvoor was Marco Douma al dichtbij de openingstreffer geweest na goed voorbereidend werk van Ossie en Mo Irezzi. Op slag van rust mikte Ossie net 10 centimeter naast.

Nadat keeper Sebastiaan Rosenboom met een goede redding de gelijkmaker had voorkomen gaf DONK in de daaropvolgende fase flink gas. Een knappe vrije trap van Fouad Musaui kon door de keeper van Be Fair nog net onschadelijk worden gemaakt en een minuut later zag de scheidsrechter buitenspel in een mooie goal van DONK.

Na een uur spelen legde DONK een prachtige aanval op de mat. Ossie en Marco vonden na een vloeiende combinatie Mo Irezzi die verwoestend uithaalde, 2-0.

Twintig minuten voor tijd kantelde het duel enigszins. In de 73ste minuut wist Be Fair na een fraaie aanval de aansluitingstreffer te maken, 2-1. Verder liet DONK de Waddinxveners niet komen.

Zaterdag 11 februari gaat DONK 2 op bezoek bij ARC 4.