DONK 2 OPNIEUW NIPT ONDERUIT TEGEN KOPLOPER, DONK 2-QUICK 2 1-2

Met negen punten voor op de nummer twee, Foreholte 2, mag je DONK’s tegenstander Quick 2 gerust de ongenaakbare koploper noemen.

De Hagenaars, die tot nu toe slechts drie verliespunten incasseerden kropen tegen DONK 2 dit seizoen echter twee keer door het oog van de naald. Was het in Den Haag eerder in het seizoen tot de blessuretijd nog 0-1, in twee minuten tijd kreeg DONK alsnog het deksel op de neus.

Ook in de thuiswedstrijd had het heel anders af kunnen lopen dan de 1-2 nederlaag die DONK uiteindelijk moest incasseren. Maar ja, “als hadden komt is hebben te laat” zei mijn vader altijd. En als DONK in de eerste helft drie grote kansen niet onbenut had gelaten…..

Ook hier moet ik mijn ouweheer weer citeren: “As is verbrande turf”, daar heb je dus niks aan.

Tja, in die eerste helft was DONK gewoon beter, of in ieder geval kansrijker. Met name Rik Bogaard was in zijn element op het middenveld. Naast de drie eerder door DONK gemiste kansen werd er ook nog eens een glaszuiver doelpunt afgekeurd.

De rust ging in met een 0-1 voorsprong voor de gasten die de treffer al na een kwartier hadden laten aantekenen.

In de tweede helft kwam DONK een stuk minder voor de dag. Rik Bogaard kreeg niet langer de gelegenheid om zijn stempel op het spel te drukken en het bleek voor DONK steeds moeilijker om tussen en in de linies van de technisch vaardige tegenstander gaten te vinden.

Quick daarentegen speelde steeds gemakkelijker nadat het al in de 49ste minuut op 0-2 was gekomen. DONK verloor de bal op het middenveld, de laatste linie stond open en Quick combineerde er vaardig doorheen.

Toch kwam er nog even hoop in de Goudse harten. In de 64ste minuut stelde goed voorbereidend werk van Jesse Bottinga zijn collega-spits Jason Sriwiran in staat om de aansluitingstreffer onhoudbaar binnen te koppen, 1-2.

Het was vervolgens pompen of verzuipen voor DONK. Omdat het combinerend maar niet lukte om door de vijandelijke linies te breken werd al snel voor een opportunistisch slotoffensief gekozen. Het bleef echter bij 1-2.

Al met al een optreden waar DONK, zeker gelet op de eerste helft, met opgeheven hoofd aan mag terugdenken.

Zondag 8 mei gaat de ploeg op bezoek bij SJC dat acht punten minder heeft dan DONK, maar dat wel nog een wedstrijd extra heeft te gaan.

Gelet op de moeizame overwinning in de thuiswedstrijd echter zeker geen tegenstander om te onderschatten.