DONK 2 NESTELT ZICH IN SUBTOP, DONK 2-OLYMPIA 2 2-1

Reserve hoofdklasser DONK 2 is erin geslaagd om de wrange smaak van de onnodige nederlaag van vorige week tegen RKDEO 2 weg te spoelen. Dankzij een 2-1 overwinning op stadgenoot Olympia 2 bracht de ploeg zijn totaal op zes punten uit drie wedstrijden.

DONK startte voortvarend. De thuisploeg had de wedstrijd in het eerste kwartier al kunnen beslissen, maar Jason Sriwiran en Sven de Wit (twee keer) misten grote kansen.

Bovendien werd in de eerste helft een fraaie vrije trap van Wessel Akerboom (de keeper was volmaakt kansloos) afgekeurd, omdat de muur niet op voldoende afstand stond…….

DONK was duidelijk de bovenliggende partij. Olympia loerde echter op zijn kans via uitvallen en dat leidde in het slotkwartier van de eerste helft nog tot twee goede mogelijkheden voor de bezoekers. De rust werd echter met een brilstand bereikt.

De tweede helft was net vier minuten oud toen de scheidsrechter een overtreding binnen de beruchte lijnen tegen Jason Sriwiran terecht met een penalty bestrafte. Jesse Bottinga vonniste feilloos, 1-0.

DONK was kennelijk nog aan het nagenieten van deze voorsprong want in een tijdsbestek van een paar minuten profiteerde Olympia tot twee keer toe bijna van onoplettendheid in het hart van de Goudse defensie. Keeper Dennis de Vogel hield zijn doel echter op fraaie wijze schoon.

In de 55ste minuut werd bij DONK Sven de Wit vervangen door Mustapha El Messaoudi. Nog geen minuut later sneed Olympia alweer te gemakkelijk door de defensie van de thuisploeg en dit keer was het wel raak, 1-1.

Hierna zette DONK er duidelijk nog een tandje bij. Olympia beperkte zich tot verdedigen en loerde vooral op de counter.

In de 58ste minuut kwam DONK bijna weer op voorsprong. Na een snel genomen vrije trap mikte Jesse Bottinga de bal in kansrijke positie net naast.

Met Zakaria Mellah voor Mark van Oosten probeerde DONK de defensie van de bezoekers met snelle combinaties uit elkaar te spelen. In de 64ste minuut leidde een vloeiende aanval weer bijna tot een doelpunt. De kopbal van Jesse Bottinga kon door een verdediger echter nog net van de doellijn worden gehaald.

Twaalf minuten later mocht Olympia van geluk spreken toen een kopbal van de opgerukte Damian van Veen via de keeper en de lat slechts een corner opleverde.

Het bleef echter zaak voor de thuisploeg om in de jacht op de winnende goal niet te veel ruimte weg te geven. Het ging bijna mis in de 80ste minuut. Bij een uitbraak van Olympia hield Dennis de Vogel zijn team tot twee keer toe op de been.

Met Sjors van Hanswijk voor “Ossie” perste DONK er nog een slotoffensief uit. Het leidde tot een grote kans in de 85ste minuut voor Mustapha El Messaoudi. Die schoot uitstekend in, maar de redding van Olympia’s doelman was even voortreffelijk.

De wedstrijd leek op een gelijkspel af te stevenen, maar in de 90ste minuut werd Jason Sriwiran goed aangespeeld door Jesse Bottinga. De aanvaller ontdeed zich knap van een tegenstander en haalde verwoestend uit. Tegen zijn projectiel in de kruising was geen kruid gewassen, 2-1.

Al met al een verdiende overwinning voor DONK 2, dat overigens een paar keer zomaar in het mes had kunnen lopen.

Door deze driepunter nestelt DONK 2 zich knap in de subtop. Aanstaande zondag gaat de ploeg op bezoek bij het Haagse Quick 2.