Donk 2 blijft op nacompetitiekoers

DONK 2-Schoonhoven 2 2-1

DONK 2 2 heeft nog steeds een riante uitgangspositie om de begeerde plek in de nacompetitie voor promotie naar de reserve eerste klasse te bereiken. Ook een goed spelend Schoonhoven 2 bleek niet bij machte om één of meer punten uit Gouda weg te slepen. Met nog slechts vier wedstrijden te gaan staat DONK stevig op de tweede plaats, met maar liefst acht punten voorsprong op de nummer drie, IJFC 4.

Met Marvin Vat in de gelederen na anderhalf jaar blessureleed was DONK in de eerste helft de bovenliggende partij. Kansen en mogelijkheden waren er genoeg voor de thuisclub, maar te vaak werden er op de beslissende momenten niet de juiste keuzes gemaakt. Toch kwam DONK al vrij snel met 1-0 voor. Na goed doorzetten van Boris Arts wist topscorer Jesse Bottinga de bal via een verdediger in het vijandelijke doel te werken.

Ook Schoonhoven liet zich een aantal keren nadrukkelijk zien. Eerst moest DONKS keeper Dennis Gelderblom in een 1-op-1 situatie bekwaam redding brengen, terwijl Boris Arts even later een bal nog van de doellijn wist weg te werken.
Met een bal vlak voor rust op de buitenkant van de paal waren de Schoonhovense wapenfeiten wel allemaal vermeld. De rust ging in met een verdiende 1-0 voorsprong voor DONK.

Na rust bleek het spelbeeld hetzelfde. DONK bleef de bovenliggende partij en gaf nauwelijks kansen weg. Toch moest de bedrijvige Boris Arts zijn keeper nog een keer te hulp schieten door (alweer) een bal van de doellijn te halen.
Een tegenvaller voor DONK was dat Jese Bottinga en Mark van Oosten geblesseerd uitvielen. Gelukkig stond daar de rentree van Jarno Wellerman en Rick Gouw tegenover. Beide spelers keerden terug van een blessure.

Junior Tristan van Houten viel weer verdienstelijk in. Na goed doorzetten van Jason Sriwiran werd hij uit balans gebracht binnen de beruchte lijnen waarna een tweede Schoonhovense verdededigerer nog een zodanig schepje bovenop deed dat de scheidsrechter niet hoefde te twijfelen: penalty. Jason Sriwiran tekende feilloos voor de 2-0.

De wedstrijd leek toch nog spannend te gaan worden toen Schoonhoven na een slippertje van Kelvin Vat de aansluitingstreffer wist te scoren, 2-1. Een slotoffensief van de Zilverstadbewoners bleef echter uit. Het bleef bij een verdiende 2-1 zege voor DONK.

Op 13 april speelt DONK 2 thuis tegen WDS 2. Hopelijk zijn Mark van Oosten en Jesse Bottinga dan weer hersteld en is er ook ruimte in de selectie voor de geblesseeerden Rik Bogaard en Wessel Akerboom, als ook voor Georgio van Loon, die in de wedstrijd tegen VEP een flinke hersenschudding had opgelopen.