Dag Corona, fijne zomer en dan….een nieuw voetbalseizoen!

Het seizoen 2020/2021 zit erop. Een heel raar voetbalseizoen, waarbij Corona ons in zijn macht had. Met goede hoop zijn we het seizoen gestart met beperkingen, zoals: afstand houden in de kantine, mondkapjes, anderhalve meter afstand enz.

Al gauw bleek dat Corona weer de overhand kreeg, waardoor het sociale leven min of meer weer stil gelegd werd, er een lock-down kwam en we weer niet konden voetballen.

Gelukkig mochten de jongere leden vanaf april weer trainen en nadat steeds meer mensen gevaccineerd waren, mochten we langzaam aan een beetje meer. Zelfs de senioren konden uiteindelijk weer trainen.

Dit betekende dat een hoop vrijwilligers op “non-actief” stonden: geen bardienst draaien, niet schoonmaken, geen training geven, geen commissiedienst doen, geen kleding wassen enz. Toch waren er andere vrijwilligers weer wel actief. Het bestuur heeft zijn werkzaamheden voortgezet door in contact te blijven met de gemeente over de huur, de steunaanvragen invullen etc. (een bekend verhaal, waar we het al eerder over gehad hebben).

Nu nog een week en dan beginnen de (school)vakanties. Iedereen kan even bijkomen van het afgelopen jaar en gelukkig mogen we ook weer naar een aantal landen.

En dan……eindelijk, de start van het nieuwe seizoen. Dankzij de vele vaccinaties gaan we er van uit, dat dit weer een echt (Coronavrij) voetbalseizoen kan worden. (en we duimen met zijn allen, dat de Delta-variant niet de overhand krijgt)

In het afgelopen seizoen zijn we, door diverse omstandigheden, een aantal vrijwilligers kwijt geraakt. Naast de openstaande vacatures, die we al hadden, betekent dit, dat we nog steeds op zoek zijn naar mensen, die het leuk vinden om onze club te helpen, daar waar nodig. Het bestuur heeft in de afgelopen periode op diverse manieren geprobeerd om mensen te benaderen voor een functie. Helaas leverde dit (bijna) niets op.

Wel kunnen we melden, dat het bestuur is uitgebreid met 2 nieuwe leden nl. Joost Revet en Jelle Frieling. 2 Jongens, die actief zijn in Donk 5 en als afgevaardigde voor de Lagere elftallen gaan fungeren.  Een goed voorbeeld, want de jeugd heeft de toekomst en een nieuwe frisse wind is altijd welkom.

Ook heeft Joop de Jong aangegeven om in het aankomende seizoen ondersteuning te bieden bij de commissiekamerdiensten op zaterdag. Uiteraard zijn we ook hier heel blij mee.

Verder hebben Angelique Been en Richelle de Heij zich gemeld, om de taak van Arjan van Loon over te nemen en zij gaan proberen om de bardiensten in de weekenden te organiseren. Hierbij zullen ze gebruik gaan maken van social media, dus als je een oproep ziet staan en een uurtje in het weekend over heb, help hen uit de brand en meldt je aan voor een bar- of keukendienst. VELE HANDEN MAKEN IMMERS LICHT WERK!

Ook hopen we bij aanvang van het aankomend seizoen nog een aantal vacatures te vervullen.

Wat zoeken we nog?????

1. Iemand, die op zondag of maandagochtend de was van de selectie wil wassen. Uiteraard mag dit ook thuis, tegen een vergoeding.
  2. Iemand, die accountant/boekhoudervaring heeft en een paar keer per jaar even met de penningmeester door de boekhouding wil lopen om te assisteren bij de moeilijke dingen
  3. Iemand, die het leuk vind om de sponsorcommissie te ondersteunen bij het zoeken naar sponsoren van onze vereniging en mee gaat denken, wat je een sponsor zoal te bieden hebt.
  4. Iemand, die contactpersoon wil zijn voor de KNVB. Dit betekent o.a.: aanmelden van nieuwe leden bij de KNVB, wedstrijdwijzigingen aanvragen, teams  inschrijven etc.

(meer informatie via Ruud Lubken)

•  Heren en dames, die het leuk vinden om op zaterdag of zondag een wedstrijd te fluiten bij de jeugd, dames, G-team of senioren lagere elftallen.
  • Iemand, die het leuk vindt om op zaterdagmorgen en/of middag de scheidsrechters en tegenpartij te ontvangen in de commissiekamer
  • Iemand, die het leuk vindt om DONK wat meer onder de aandacht te brengen bij de pers.
  • Iemand, nee niet iemand, maar een heleboel mensen, die bereidt zijn om af en toe eens een keuken- of bardienst te draaien of zelfs mee te denken in de barcommissie.

Zoals je ziet, er is altijd wel wat te doen om met elkaar de vereniging draaiende te houden. Wilt u meer informatie over 1 van de functies, schroom niet en neem contact op met iemand van het bestuur. Uiteraard is het ook mogelijk om een van deze functies met iemand te delen.

Denk er in de vakantie eens rustig over na, wat je voor de club zou kunnen betekenen. Als we allemaal een klein beetje zouden doen, kunnen we voorkomen om een vrijwilligerstaak in de toekomst te gaan verplichten, want helaas zijn er al vele verenigingen ons voorgegaan, die deze maatregel hebben moeten nemen.

Voor nu: EEN HELE FIJNE ZOMER EN OP NAAR EEN MOOI VOETBALSEIZOEN 2021/2022

Het Bestuur