LABBEKAKVOETBAL EN NIEUW ELAN

VOC 2-DONK  2   3-3

Je kunt als verslaggever niet overal tegelijk zijn, dus soms moet je het doen met de informatie van anderen.

Welnu, bij de wedstrijd VOC 2 tegen DONK 2 streden twee versies om de eer. De eerste was dat DONK dat in de rust tegen een kansloze 3-0 achterstand aankeek, een ontluisterend slechte eerste helft had afgeleverd met de middenvelders Rik Bogaard en Sven de Wit als hoofdrolspelers in dit treurspel. De andere versie was, dat Rik en Sven, die beiden in de rust gewisseld werden, door hun onvermoeibare sleurwerk de weg hadden vrijgemaakt voor hun ploeggenoten om uiteindelijk nog tot 3-3 terug te komen. Dat is zeker knap, maar een dikke overwinning zou zelfs nog niet misplaatst zijn geweest.

Hoe het ook zij, DONK toonde, met de invallers Mike Hooft en Justin Vat veerkracht.

Het scoreverloop was als volgt. VOC kon na steeds weer slap spel van DONK simpelweg aan de 3-0 voorsprong komen.

Met behalve Justin en Mike ook Mo Irezzi nog in de ploeg deed DONK in de 62ste minuut wat terug. Na een assist van Lars Honkoop scoorde Jesse Bottinga van dichtbij de 3-1.

In de 75ste minuut volgde zowaar de aansluitingstreffer. Justin Vat stak Jason Sriwiran weg en diens voorzet bereikte Mo Irezzi. Die had geen moeite om de 3-2 aan te tekenen.

In de 90ste minuut kreeg DONK een vrije trap te nemen. Mike Hooft legde de bal snel opzij op Wessel Akerboom die op zijn beurt een zwabberschot afvuurde dat de keeper niet onder controle kreeg. Jesse Bottinga was er als de kippen bij om via de binnenkant van de paal de gelijkmaker aan te tekenen.

In blessuretijd kwam Jason Sriwiran nog alleen voor de keeper. Hij slaagde er echter nier niet in om die te omspelen. Het bleef bij 3-3.

Al met al kostbaar puntverlies voor DONK in de strijd om de begeerde vierde plaats. Dankzij een beter doelsaldo staat DONK wel vierde, maar in punten gelijk met de nummers vijf en zes, terwijl in de laatste wedstrijd, op 6 juni, thuis nog aangetreden moet worden tegen de sterke nummer 3, Antibarbari 2.

Koos Spee