Kennismaking met Hoofd Opleiding Jeugd s.v. DONK

De zoektocht naar een nieuwe Hoofd Opleiding binnen de jeugd van s.v. DONK is positief afgerond en we zijn verheugd dat we kunnen mededelen dat we in Justin Vat denken een geschikt persoon gevonden hebben.

Justin is een bekend gezicht binnen onze vereniging, momenteel zelf spelend in onze heren A-selectie en heeft eerder diverse andere functies vervuld.

Hieronder stelt Justin zichzelf nog even verder voor:
Mijn naam is Justin Vat, 26 jaar en woonachtig in Gouda. Momenteel ben ik werkzaam bij de KNVB als jeugdscout voor het Jeugdplan Nederland. Bij de KNVB heb ik verschillende opleidingen afgerond, waaronder de UEFA-C (trainers diploma) en de VKC (Voetbal Kader Coach). Vanuit deze laatste opleiding kan ik starten met de HO-B opleiding (Hoofd Opleidingen). Welke dus volledig aansluit op hetgeen wat gevraagd werd binnen s.v. DONK.

Als voetballer ben ik op jonge leeftijd begonnen bij s.v. DONK en heb hier de gehele jeugdopleiding doorlopen. Momenteel ben ik speler van de heren A-selectie. Totaal komt dit uit op meer dan 20 seizoenen bij s.v. DONK. Daarnaast ben ik binnen s.v. DONK tussen 2015 en 2021 ook al werkzaam geweest als Jeugdtrainer. Eerst in de onderbouw bij jeugdteams van JO8 t/m en JO13 en later ook als Hoofdtrainer van de JO15 en de JO17. Ook heb ik regelmatig als scheidsrechter (jeugd)wedstrijden gefloten en doe dit af en toe nog steeds.
Met de TC-jeugd heb ik de afgelopen periode gesproken over de huidige situatie binnen de jeugd van s.v. DONK en werd hierdoor enthousiast om samen met hen aan de slag te gaan om een vervolg stap hierin te nemen. We hebben hierbij het Jeugdplan deels herzien en denken daarbij een juiste basis te hebben gecreëerd om hiermee een vervolg stap te nemen. Persoonlijk zal ik mij voornamelijk bezig gaan houden met het begeleiden en ontwikkelen van onze eigen jeugdtrainers.

Ik heb enorm veel zin om hiermee aan de slag te gaan en de komende periode met iedereen kennis te maken.
Wij als TC-Jeugd wensen Justin veel succes in de rol van Hoofd Opleiding en kijken uit naar een positieve samenwerking de komende jaren.