In memoriam Frans Moons

Afgelopen dinsdag, 7 december, hebben we afscheid moeten nemen van een donateur van onze verenging. Na een ziekbed, waardoor Frans de laatste maanden verzorgd werd in “de Hanepraij”, is hij 7 december op 82-jarige leeftijd overleden.

Frans was één van de oprichters van de supportersvereniging van DONK, waarvoor hij ook de nodige feestjes heeft georganiseerd. Tijdens deze periode heeft hij ook ons DONK clublied geschreven. Het lied dat nu aan de muur in de kantine hangt: geel wit zijn onze kleuren… Het leuke is dat zijn zoon Frank later ook voorzitter is geweest van de supportersvereniging.

Doordat Frank bij Donk ging voetballen, kwam Frans in contact met onze vereniging. Hij was regelmatig op Donk om bij Frank te kijken maar ook omdat zijn vrouw Riet actief was achter de bar.

Later vormde hij samen met Kees Olsthoorn en Quirien Schoonderwoerd het trio: ‘de witte motor’. Deze drie melkmannen verzorgden de melk voor de wedstrijd en in de rust van Donk 1. Ook tijdens de diverse (jeugd)toernooien zorgden deze mannen dat er bij de lunchpakketten melk voorradig was.

Toen zijn kleinzoon Lennart en kleindochter Elène gingen voetballen, kwam Frans uiteraard ook naar de prestaties van zijn kleinzoon en kleindochter kijken.

De afgelopen jaren was Frans vooral aanwezig bij de thuiswedstrijden van Donk 1 om na afloop met de vaste ploeg mannen aan de ronde tafel nog een biertje te nuttigen onder het genot van een bittergarnituur.
Wij wensen zijn vrouw Riet, zoons, schoondochters en kleinkinderen heel veel sterkte toe voor de komende periode.

Bestuur SV DONK