DONK 2 wint periodetitel!!!

De opmars van DONK2 was de afgelopen jaren al zeer  opmerkelijk. Het afgelopen jaar speelde het team daarom op het hoogste reserveniveau op zondag; de hoofdklasse.

Daarin hebben de mannen van Remco, Jurgen en Ed dit jaar onder soms lastige omstandigheden een puike prestatie geleverd.

Na het gelijkspel tegen VOC van vorige week (3-3) werd er 2e Pinksterdag in de afsluitende wedstrijd tegen (angstgener) Antibarbari gespeeld. De achterstand op hen bedroeg vooraf 3 punten. Winst  zou betekenen dat we samen (en eventueel DHC) als gedeeld 3e het seizoen zouden afsluiten.

Het werd een spannende wedstrijd maar de mannen van DONK gaven geen krimp, hadden in de afscheidnemende keeper Dennis Vogel een uitblinker tussen de palen en 5 minuten voor tijd in Rik Bogaard hun gelukszoeker. Vanuit een onmogelijke hoek slaagde Rik er met “rechtsbuitenkant” in de keeper van de studenten te verschalken; 1-0 !!!. Dat werd ook de eindstand. Een onverzettelijk DONK sleepte de 3 punten uit het vuur !!!

DONK 2 besluit daarmee het seizoen in de hoofdklasse op doelsaldo als 4e. Een hele mooie positie natuurlijk. En of dat al geen prestatie van formaat genoemd mag worden, is deze positie uiteindelijk tevens goed voor een vervangende periodetitel. Een seizoen wat dus afgerond wordt met een prijs !!!

Omdat je niet kan promoveren als je al in de hoogste klasse speelt, is er geen nacompetitie na een periodetitel in de reserve Hoofdklasse. Een periodetitel betekent wel dat DONK 2 volgend jaar haar bekerwedstrijden in september mag gaan spelen tegen eerste elftallen uit de 3e, 4e en 5e kl.

Volgend jaar spelen we zoals u weet geen prestatievoetbal meer op zondag maar stromen we in op de zaterdag. DONK 2 gaat instromen in de reserve 2e Klasse zaterdag. Ook weer een mooie uitdaging !!!

Spelers en begeleiders van harte gefeliciteerd met dit seizoen!!!!

Patrick Akerboom