DONK 2 RUKT OP, DHC 2-DONK 2 0-1

Reserve-hoofdklasser DONK 2 is dankzij een uitstekende teamprestatie opgerukt naar de derde plaats. Op het fraaie complex van DHC werd de nummer drie van dat moment DHC 2, met 0-1 verslagen.

Het was niet makkelijk voetballen in de barre weersomstandigheden van afgelopen zondag. DONK liet zich er echter niet door van de wijs brengen, zorgde weer voor een goede organisatie en tekende in de eerste helft al voor de 0-1 eindstand. Jordy de Jong, die nu bijna een helft volmaakte na langdurig geblesseerd te zijn geweest, zette Ossie goed weg waarna de rappe aanvaller het hoofd koel hield en beheerst scoorde. DONK kreeg in het verloop van de strijd nog wat mogelijkheden om de wedstrijd in het slot te gooien, maar de eindpass miste finesse of de keuzes waren ongelukkig.

Een curieus moment deed zich in de tweede helft voor. De scheidsrechter constateerde hands van Lars Honkoop binnen de beruchte lijnen en legde de bal tot groot ongenoegen van DONK op de stip. Rik Bogaard besloot toen om niet alleen zijn benen te laten spreken, maar ook zijn verbale overtuigingskracht in de strijd te gooien. Tot verrassing van vriend en vijand slaagde hij erin om de arbiter op andere gedachten te brengen. Een niet alledaagse situatie in het voetbal.

Complimenten dus voor Rik, maar eigenlijk ook voor de scheidsrechter die bereid bleek goede argumenten op hun waarde te schatten. De thuisploeg zal er ongetwijfeld anders tegenaan hebben gekeken……

Het bleef bij 0-1, waardoor DONK nu knap de derde plek inneemt. Nog geen reden om vergenoegd achterover te gaan zitten overigens, omdat maar liefst zes ploegen nog steeds kansrijk zijn om achter de ongenaakbare koploper Quick 2 de tweede of derde plaats in te nemen.

De eerstvolgende wedstrijd van DONK 2 is pas op 6 maart. De ploeg ontvangt dan het Rotterdamse VOC 2, dat drie punten achter DONK staat, maar wel een wedstrijd minder heeft gespeeld. Dat belooft dus weer een kraker te worden.