Donk 2 onderuit in topper

FC Oudewater 2-DONK 2   4-2

DONK 2 is er niet in geslaagd om langszij te komen bij de trotse koploper FC Oudewater 2.

In een intense wedstrijd die bol stond van de passie en de strijd trok de koploper met  4-2 verdiend aan het langste eind. Drie bizarre goals zullen nog wel even in het geheugen blijven hangen.

FC Oudewater nam direct met tomeloze energie het initiatief op de zware natuurgrasmat. Toch was het DONK dat na een minuut of vijftien de leiding nam. Jason Sriwiran stond meters buitenspel, maar mocht van de vanuit de middencirkel alles overziende arbiter de 0-1 aantekenen.

DONK mocht maar kort van de voorsprong genieten. Drie minuten na de openingsgoal sneed FC Oudewater als een mes door de Goudse defensie. Keeper Dennis Gelderblom was kansloos.

Het fanatieke FC Oudewater bleef aandringen. In de 21ste minuut wist Dennis Gelderblom de thuisploeg met de voet nog net van scoren af te houden.Ook bij een direct daarop volgende kans stond Dennis zijn mannetje.

Volkomen onverwacht kwam DONK weer op voorsprong. In de 33ste minuut ontving de buitenspel staande Jason Sriwiran de bal. Het fluitsignaal bleef weer uit, Jason behield het overzicht en bood Rick Gouw een niet te missen kans, 1-2.

En alweer duurde de feestvreugde maar drie minuten. Bij een lage voorzet van de thuisclub was er sprake van miscommunicatie in de defensie van DONK. Iedereen liet de bal zomaar lopen en FC Oudewater kon van dichtbij profiteren, 2-2.

FC Oudewater bleef de bovenliggende partij. DONK kwam in de eerste helft niet verder meer dan een schot vanaf een meter of 45 van Jesse Bottinga in de richting van het door de keeper verlaten doel.De bal verdween echter niet tussen de palen.

In de tweede helft moest DONK het doen zonder steunpilaar Mark van Oosten (hamstringproblemen). De nauwelijks wedstrijdfitte Wessel Akerboom was zijn vervanger. Hij speelde overigens prima, maar kon niet voorkomen dat FC Oudewater na een counter op 3-2 kwam.

Met Rik Bogaard en Giorgio van Loon inmiddels in de ploeg probeerde DONK het middenveld in handen te krijgen. Dat lukte vrij goed, maar toen de thuisclub onverwacht op 4-2 kwam werd de opgave voor DONK een stuk moeilijker.

Een harde voorzet werd door iedereen gemist en belandde pardoes in het gezicht van de ongelukkige Jarno Welleman, waarna de bal onhoudbaar voor Dennis Gelderblom in eigen doel vloog. Een bizarre goal.

Toch gaf DONK zich nog niet gewonnen. In de 83ste minuut werd Jason Sriwiran gevloerd binnen de beruchte lijnen. Een zuivere penalty, vond vriend en vijand. De scheidsrechter zag er echter geen overtreding in.

In de 89ste minuut kopte Rik Bogaard de bal uit een corner van Giorgio van Loon fraai richting kruising. De keeper was al geklopt, maar een van de boomlange verdedigers wist op de doellijn nog net redding te brengen.

Verder kwam DONK niet. De thuisclub rook in de 95ste minuut zelfs nog aan de 5-2, maar Dennis Gelderblom bleef de baas.

DONK staat nog steeds riant tweede. De achterstand op koploper FC Oudewater bedraagt nu zes punten.

Aanstaande zaterdag gaat DONK 2 op bezoek bij hekkensluiter VEP 2.