DONK 2 MOEITELOOS LANGS HEKKENSLUITER

Wilhelmus 2-DONK 2   0-4

Een goed spelend DONK 2 heeft hekkensluiter Wilhelmus geen enkele illusie op een gunstig resultaat gelaten. De Gouwenaars stonden in de hele wedstrijd slecht één bescheiden kans toe en verzilverden er zelf van de zeven doelrijpe kansen vier.

Na een kwartier gaf Mike Hooft het goede voorbeeld voor de Donkianen. Hij pegelde de bal onhoudbaar in de kruising, 0-1.

Na 37 minuten wilde Sven de Wit voor dit huzarenstukje niet onderdoen. Na een vlekkeloze combinatie tussen Justin Vat, Sjors van Hanswijk, Jesse Bottinga en weer Justin Vat schoot eindstation Sven de Wit de bal prachtig in de kruising, 0-2.

In de tweede helft was het weer Mike Hooft die scoorde met een laag schot in de hoek, terwijl de van een langdurige blessure teruggekeerde Mo Irezzi het kwartet in de 73ste minuut volmaakte door een assist van Jesse Bottinga binnen te tikken en daarmee de eindstand op het bord te zetten.

Goed nieuws was ook dat niet alleen Mo Irezzi minuten maakte na lang blessureleed maar ook Issam Aarab.

Op 29 mei speelt DONK 2, dat knap vijfde staat, zijn eerstvolgende wedstrijd tegen de nummer 6, VOC 2.

Joop Spee