DONK 2 heeft de smaak te pakken. Haastrecht 2-DONK 2: 2-5

Een oppermachtig DONK 2 is erin geslaagd de scoringsmachine opnieuw aan de gang te krijgen. Haastrecht 2 kreeg geen schijn van kans, al kwam het nog wel op dubieuze wijze op voorsprong. De scheidsrechter negeerde een vlagsignaal van zijn assistent Ewoud Mijnlieff (de bal was de achterlijn gepasseerd) en plotseling keken de Gouwenaars tegen een achterstand aan doordat de bal van dichtbij kon worden binnengetikt, 1-0.

De eerste helft leverde het veel sterkere DONK nog wel de nodige kansen op, maar de bal wilde er voorlopig niet in.

Dat veranderde in de tweede helft al snel. In de vijftigste minuut zorgde Mo Irezzi met een intikker voor de 1-1 nadat een schot van Mark van Doeland niet goed werd verwerkt.

Daarna deed vooral Ossie van zich spreken. Eerst scoorde hij op aangeven van Mo Irezzi de 1-2 en even later verschalkte hij de keeper 1-op-1 na een assist van Jason Sriwiran.

Haastrecht kwam nauwelijks in de buurt van DONK’s keeper Dennis Gelderblom. De spaarzame keren dat dit wel gebeurde leverde gelijk de 2-3 op. Haastrecht schoot een vrije trap door de muur en Dennis Gelderblom was verrast.

Daarna stelde Donk definitief orde op zaken. Eerst tekende Jesse Bottinga na een assist van Ossie voor de 2-4, waarna de 2-5 eindstand op het scorebord werd gezet door alweer Jesse Bottinga die door Ossie voor een leeg doel was gezet.

Met zes punten uit twee wedstrijden moet DONK volop mee gaan doen voor de bovenste plaatsen. Aanstaande zondag ontvangt de ploeg koploper Groeneweg 2. Die ploeg heeft 1 punt meer dan DONK, maar ook een wedstrijd meer gespeeld.