ALWEER   GELIJKSPEL   VOOR   DONK

EMM ’21-DONK   1-1

DONK was de bovenliggende partij in de uitwedstrijd tegen de nummer 3, EMM’21. Toch slaagden de Gouwenaars er niet in om de volle buit over de streep te trekken. Op natuurgras werd het 1-1.

EMM’21 miste in dit duel David Vermeer en de geschorste Job Mooren. En hoewel er enig licht aan het einde van de tunnel is kon DONK nog steeds geen beroep doen op de verdedigers Issam Aarab, Maher Hariti en Mike Sluijter (allen geblesseerd), op middenvelder Jeffrey van Dam (privéredenen) en op de aanvallers Bas Houdijk (tijdelijk niet beschikbaar) en Appie Kaissy (geblesseerd). Bovendien begon goudhaantje Roy van der Graaf op de bank (ziek geweest).

EMM’21 kwam enthousiast uit de startblokken. Het was echter DONK dat in de 15e minuut de eerste grote kans kreeg. Op de linkerflank zette Tijmen Harmsen met een splijtende pass Levi van Houten alleen voor keeper Bas Nugteren. Die wist echter door goed uitkomen de inzet van de Donkiaan te pareren.

DONK legde verzorgd voetbal op de mat. De ploeg moest wel alert blijven op de acties van rechterspits Stijn Rietbroek die in de 23ste minuut Roy Hoogenboom in kansrijke positie bracht. De linkerspits schoot echter hoog over.

DONK zette meteen een tandje bij. Na een goede aanval werd een prima voorzet van Levi van Houten maar net gemist. Drie minuten later werd Levi van Houten weer alleen voor de keeper gezet. En alweer bleef Bas Nugteren baas in eigen huis. Levi van Houten probeerde het nogmaals in de 32ste minuut. Hij zocht het doel echter te hoog.

In de 37ste minuut leek DONK dan toch eindelijk de verdiende voorsprong te gaan pakken. Werner Overkamp zocht en vond met een vrije trap het hoofd van collega-centrale verdediger Marvin Vat. Diens kopbal was raak. De goal werd echter door de goed leidende scheidsrechter  Martin Hooijer afgekeurd wegens buitenspel. Erger voor DONK was dat Marvin Vat na het opspringen verkeerd terecht kwam en per brancard met een zware blessure moest worden afgevoerd. Hij werd vervangen door zijn tweelingbroer Justin.

Even was er onrust in de Goudse defensie. Het leidde kort voor rust tot de eerste echte kans voor EMM’21.. Roy Hoogenboom schoot goed in, maar DONK’s keeper Bas van der Eem redde bekwaam.

De tweede helft begon attractief. Direct na de aftrap vond Jordy de Jong met een knappe dieptepass de goed vrijgelopen Jeroen Borsboom. De spits koos voor een lob, maar de vingertoppen van Bas Nugteren voorkwamen onheil.

Aan de andere kant liet EMM’21 zich twee minuten later ook niet onbetuigd. Een prima voorzet van Stijn Rietbroek werd echter niet op waarde geschat.

De daaropvolgende 18 minuten zakte DONK wat terug. Jordy de Jong liep tegen een gele kaart aan en EMM’21 werd even gevaarlijk via Joey van der Geest. Diens schot vloog echter over. Toch liet DONK zich ook in deze periode soms nog wel nadrukkelijk zien. Zo passte Fouad Musaui fraai op Zakaria Mellah. Op diens lage voorzet kwam Jeroen Borsboom echter een paar teenlengten tekort.

De thuisclub, met Damian Hoogenboom inmiddels in de ploeg voor Zico Vermeer, zette in de 62ste minuut een goede aanval op over de rechterflank. Na een schot van Joppe Huigsloot kwam Joey van der Geest via de rebound in scoringspositie. Hij faalde niet, 1-0.

DONK gaf hierna flink gas Een doelpunt met het hoofd van Jeroen Borsboom werd afgekeurd en een vrije trap vanaf een meter of twintig van Mark van Doeland vloog centimeters naast de verkeerde kant van de paal.

In de 70ste minuut bracht DONK’s trainer Pieter van Zoest met Roy van der Graaf extra aanvalskracht binnen de lijnen. Middenvelder Fouad Musaui, die goed gespeeld had, moest het veld ruimen. Voorlopig kwam DONK niet verder dan flink wat corners, een enorme scrimmage en een paar schoten en kopballen tussen de palen.

EMM’s trainer Koen van der Vlugt wisselde Roy Hoogenboom nog voor Luc van der Lem om zijn defensie te versterken. Toch kwam DONK in de 82ste minuut dik verdiend op gelijke hoogte. Een knappe voorzet van Werner Overkamp werd door Roy van der Graaf schitterend binnen geschoten, 1-1.

Met Nadal Wesselman voor de moegestreden Stijn Rietbroek probeerde de thuisploeg verder onheil af te weren. Dat lukte omdat keeper Bas Nugteren in de slotminuut nog een schot van Roy van der Graaf onschadelijk wist te maken. Een opstootje in de slotfase nam, mede dankzij scheidsrechter Hooijer, gelukkig niet de beschamende vormen aan van de botsing bij Nederland-Argentinië. Het bleef bij 1-1, een uitslag waarmee de thuisploeg het meest tevreden mocht zijn.

Het gehandicapte DONK leverde met dit resultaat zijn vijfde gelijkspel af. De ploeg heeft de eerste competitiehelft afgesloten met een zevende plaats, maar kan in deze knotsgekke afdeling na de winterstop nog steeds volop meedoen om de prijzen. EMM’21 zakte een plaats en staat nu vierde met een punt voorsprong op DONK.