Sinterklaasviering afgelast

Helaas moeten wij melden dat het Sinterklaasfeest vrijdag 26 november niet door kan gaan.Wij vinden dit erg jammer! Navraag over wel of niet doorgaan bij SportPuntGouda heeft het volgende besluit opgeleverd:

In de Goudse APV wordt dit niet gezien als evenement aangezien het een besloten (enkel voor verenigingsleden) feest is.

Helaas hanteert de Rijksoverheid een bredere definitie van een evenement.

Wanneer is iets een evenement?

Er is sprake van een evenement als er op een locatie sprake is van bijvoorbeeld een voorstelling, festival, optreden of feest. Ook een braderie, dorpsfeest of congres zijn evenementen.

Zij maken daarbij niet het onderscheid tussen besloten of open feesten. Dit houdt in dat onderstaande wel een evenement is zoals bedoeld in de tijdelijke regeling maatregelen COVID-19.

Dit betekend dat ze zijn gebonden aan de in de regeling genoemde regels, waar o.a. benoemd wordt dat een evenement niet na 18.00 uur mag plaatsvinden.”