Donk 2 ontsnapt

DONK 2-Olympia 2   2-0

DONK 2 kwam goed weg tegen een uitstekend spelend Olympia 2. De uitblinkende keeper Dennis Gelderblom voorkwam in de eerste helft een rampzalige achterstand voor de thuisploeg.

Al in de derde minuut gaf Olympia zijn visitekaartje af, maar Dennis Gelderblom was tot twee keer toe ongenaakbaar.

DONK liep tegen het sterk spelende viermansmiddenveld voorlopig volledig achter de feiten aan. In de 14e minuut moest Dennis Gelderblom weer vol aan de bak na een prima vrije trap.

Vijf minuten later, het wordt eentonig, redde Dennis weer fabuleus. Kort daarvoor was een doelpunt van Olympia wegens buitenspel afgekeurd.

De wonderen bleken de wereld nog niet uit. Na een van de spaarzame corners van DONK werd Rik Bogaard onreglementair aangetikt binnen de beruchte lijnen. De scheidsrechter aarzelde geen moment en legde de bal op de stip. Werd de bal na Jesse Bottinga’s vorige penalty in een oefenwedstrijd uiteindelijk nog teruggevonden in de voortuin van “Teuni Stad”, dit keer liep het beter af, 1-0.

Na die penalty na ruim een half uur spelen zakte Olympia wat weg. Nieuwe kansen bleven tot aan de rust uit.

Het moet gedonderd hebben in de kleedkamer van DONK. De verwachting was dan ook dat de trotse nummer 2 na rust beter voor de dag zou komen.

Aanvankelijk bleek daar nog niets van. Direct vanaf de aftrap kroop DONK alweer door het oog van de naald, maar weer bleek Dennis Gelderblom de reddende engel.

Daarna werd echter duidelijk dat het trainersduo Remco Overkamp en Wouter Lubken hun ploeg wel degelijk beter hadden georganiseerd. Er kwamen ineens ook corners en het bleek moeilijker voor Olympia om door de linies van de thuisclub heen te breken.

Sprankelend spel aan DONK-zijde was echter nog steeds met een lantaarn te zoeken, al kon in de 61ste minuut de eerste echt goede aanval van de Donkianen worden genoteerd. Eindstation Boris Arts kwam in een kansrijke schietpositie, maar zijn schot werd geblokt.

Dat smaakte naar meer. Een minuut later slaagde Jesse Bottinga er in om met een gelukkig stiftje uit de kluts de 2-0 op het scorebord te zetten. “Zoiets dwing je af”, zei de topscorer na afloop met een vette knipoog.

Met Dico Arts en de snelle junior Daniël van der Stam in de gelederen voor Lars Honkoop en Rik Bogaard en even later nog Wessel Akerboom, Lennart Moons en junior “Appie” Hes voor Mike Hooft, Kelvin Vat en Jason Sriwaren bleef DONK uiteindelijk nog vrij eenvoudig overeind tegen de nummer 4.

Op 24 februari speelt DONK de topper tegen de nummer 1, FC Oudewater. De geelbuiken staan nu nog drie punten voor.