Corona update

Goedendag allen,

Dinsdag 2 november jl.  zijn er weer verscherpte regels in het leven geroepen in de Corona-problematiek.

Concreet houdt dit voor onze vereniging in,  dat we DRINGEND op zoek zijn naar mensen, die de vereniging willen helpen, door op zaterdagen en zondagen vanaf 9.00 uur tot en met 16.30 uur bij de ingang van de kantine en kleedkamers willen staan om QR-codes en ID-kaarten te controleren, omdat leden/mensen van 18 jaar en ouder alleen nog maar de kantine en kleedkamers mogen betreden, na controle met een geldig QR-toegangsbewijs!

We zijn genoodzaakt dit aan onze leden, ouders van leden, vrijwilligers en donateurs te vragen, omdat anders de overheid kan besluiten, bij niet naleven van de regels om sv DONK een flinke boete op te leggen(€ 4.000) en/of de ruimtes te sluiten. We hopen op vele aanmeldingen, zodat mensen bijv. maximaal 1 a 2 uur achter elkaar bij het hek staat. Mensen mogen wel het terrein op om buiten te sporten en om te kijken als toeschouwer en hebben dan geen QR-toegangsbewijs nodig. Alleen als men naar binnen wil om te plassen, omkleden, consumptie nuttigen, droog wil zitten/staan.

Voor sporters die niet gevaccineerd zijn, kan het zijn dat men niet bij de bespreking van het elftal kan zijn, niet in kleedkamer mag en niet naar  het toilet mag. Men zal zich dan elke keer, (zowel bij training als een wedstrijd, maximaal 24 uur van te voren moeten laten testen.

Dat betekent, dat we aan alle spelende leden, scheidsrechters, leiders/trainers/vrijwilligers het recht hebben om te vragen of ze gevaccineerd zijn en daardoor ons complex op kunnen, of dat men een QR-code heeft vanwege eerder besmet te zijn geweest met Corona, of dat u maximaal 24 uur van tevoren een toegangstest heeft laten doen. Ook vragen we om u netjes te gedragen bij een controle tegenover de mensen die de controle uitvoeren. Dit zijn immers ook vrijwilligers, die dit in opdracht van doen.

Vrijwilligers die een functie uitoefenen hoeven geen QR-code te laten zien bij binnenkomst in de kantine en/of kleedkamers. Men moet dan wel kunnen aangeven welke functie men uitoefent.

U kunt zich melden bij de secretaris met mailadres secretaris@svdonk.nl of voorzitter@svdonk.nl, als u bereidt bent om mee te helpen de controles uit te voeren,  zodat we kunnen kijken om een schema in elkaar te draaien.

Met vriendelijke sportgroet

Ruud Lubken