Fijne Feestdagen en een Gelukkig Nieuwjaar

Het einde van het jaar 2021 nadert ons. Een jaar met Corona problematiek: Covid19 houdt de gemoederen bezig en dus ook sv DONK. Het competitieseizoen 2020/2021 kon helaas niet worden afgemaakt en dus bleef alles voor DONK 1 en 2 gelijk wat betreft de nieuwe indelingen voor de competitie.

Het Jubileumjaar is helaas volledig in het “Corona” water gevallen. Geen enkele activiteit kon doorgang vinden en de hoop om eind 2021 dan wel begin 2022 wat te doen, werd dat door nieuwe persconferenties ook weer teniet gedaan.

De Kerstdagen naderen en we gaan daarna weer starten met een nieuw jaar. Waar de feestdagen veelal een gezellig samenzijn is met familie en vrienden, volle huizen, met zijn allen aan het kerstdiner, zal de beleving dit jaar anders zijn. Met de huidige maatregelen vanwege de nieuwe variant Omikron, wordt het voor velen een soort eenzame Kerst en Oud- en Nieuw, omdat we maar mondjesmaat met enkele mensen bij elkaar in 1 ruimte mogen. De laatste wedstrijden worden nog gespeeld op zaterdag 18 december en dan wordt het weer stil tot…… in ieder geval 14 januari a.s.

De diverse jeugdteams kunnen door de bereidwilligheid van trainers en ouders in de middagen nog wel trainen en op zaterdag een wedstrijdje spelen. Uiteraard zijn we heel dankbaar voor het feit dat de trainers dit nog mogelijk maken.

Voor een aantal van onze leden zullen de komende kerstdagen helaas moeilijker zijn, dan anders, omdat er minder leuke dingenzijn  gebeurd in het gezin, familie, werk en/of kennissenkring en voor hen zullen de Feestdagen daarom minder leuk zijn. Deze mensen wensen we allen veel sterkte toe en we hopen, dat mensen, ondanks de tegenslag, toch iets positiefs mogen halen uit deze dagen.

Door Covid19(20,21) zal er dit jaar helaas,  wederom GEEN Kerstborrel zijn op DONK en ook de Nieuwjaarsreceptie zal op 2 januari 2022 NIET gehouden kunnen worden. We hopen na 14 januari toch op wat versoepelingen en een “uitgestelde nieuwjaarsreceptie” te gaan houden, zodat we ook de jubilarissen en de jubilarissen van vorig jaar in het zonnetje kunnen zetten.

Maar we blijven afhankelijk van wat we wel en/of niet allemaal kunnen/mogen doen van de Overheid.

Ondanks dit alles, wil ik u allen, namens mij zelf, mijn gezin en het Bestuur zeer Fijne Feestdagen, een goede viering van Oud & Nieuw en alvast een Voorspoedig en hopelijk Gezond 2022 toe wensen.

Blijf gezond en let alstublieft een beetje op elkaar in deze moeilijke tijden

Ruud Lubken

Voorzitter sv DONK